
Ez most egy kicsit nehezebb téma, úgyhogy csak Életművészeknek! 
David Riesman Magányos tömeg (The Lonely Crowd, 1950) című könyve –a szociológia egyik alapműve -, amely mélyrehatóan elemzi a nyugati társadalmak, vagy mai szóhasználattal a jóléti társadalmakban bekövetkezett kulturális és pszichológiai változásokat. Riesman a társadalom „résztvevőit” 3 típusra osztja és ezen ismérvek mentén vizsgálja, elemzi, következtetések von le az emberek viselkedésére és identitására vonatkozóan.

David Riesman Magányos tömeg (The Lonely Crowd, 1950) című könyve –a szociológia egyik alapműve -, amely mélyrehatóan elemzi a nyugati társadalmak, vagy mai szóhasználattal a jóléti társadalmakban bekövetkezett kulturális és pszichológiai változásokat. Riesman a társadalom „résztvevőit” 3 típusra osztja és ezen ismérvek mentén vizsgálja, elemzi, következtetések von le az emberek viselkedésére és identitására vonatkozóan.

-
Hagyomány-vezérelt ember:
A régi társadalmakban jellemző.
Az emberek az ősi hagyományok, vallási szabályok, családi minták szerint élnek.
A viselkedésük „kívülről vezérelt”, de a múltból ered.
(Gondolom ismeritek a húsvéti sonka esetét a főzőfazékkal)
-
Belső vezérlésű ember:
A modern, iparosodó társadalmakban jellemző.
Az ember belső értékrendje, gyerekkorban kialakított erkölcsi iránytűje alapján hoz döntéseket.
Stabil belső identitással bír.
-
Mások által vezérelt ember:
A posztmodern, tömegkommunikáció uralta társadalmak típusa. (facebook, TV, propaganda)
Az emberek a kortársak, a média és a társadalmi elvárások tükrében alakítják önmagukat.
Rugalmasabb, de gyakran önazonosságában bizonytalanabb embertömeg.
Riesman kritikája főként erre az utóbbi típusra fókuszál. A mások által vezérelt ember alkalmazkodó, de hajlamos elveszíteni belső iránytűjét és identitását, külső visszajelzések alapján próbálja meg „összerakni” a személyiségét. (Például nem mer feng shuiról tanulni, beszélni mert mit szól majd a környezete, nyilván hülyének nézik) Ez belső ürességhez, elidegenedéshez vezethet – innen a cím is: Magányos tömeg.

Riesman műve máig időszerű, mert egyre inkább olyan korban élünk, ahol a közösségi média, a reklámok, a fogyasztói elvárások folyamatos visszacsatolási kényszert hoznak létre. Az emberek elveszíthetik a kapcsolatot valódi, belső identitásukkal, valódi, önazonos céljaikkal és ehelyett a külső elvárások hajszolásában élnek.
Ezért kiemelkedően fontos:
-
Belső iránytű kialakítása: Az, hogy tudjuk, kik vagyunk, mi fontos számunkra, mi a saját igazságunk.
-
Önbizalom és önazonosság: Hogy ne a külső elvárások szerint rendezzük be az életünket – és az életterünket sem.
A Szerelem Alkímiája feng shui kurzus, pont ebben segít, hiszen ehhez az életterülethez kapcsolódik, hogy van e egyáltalán önbizalmunk, ez az önbizalom egészséges e, nem csap e át érdemtelen nagyzolásba, és az sem utolsó, hogy képesek vagyunk e felvállalni önmagunkat, és olyannak mutatni, akik valójában vagyunk.

A tér, amelyben élünk, nem független az ott élőktől. Visszatükrözi – és formálja – a belső világunkat. Tudod, mint bent úgy kint, mint kint úgy bent!
Ezért:
Ezért:
1. A belső rend tükröződik a külső térben
Ha valaki másoknak akar megfelelni, akkor a lakása is gyakran „kifelé szól”: divatos, de nem otthonos. Szép, de idegen. A tér bár lakberendezésileg kifogástalan, mégsem otthon.
2. A belső vezérlés a lakberendezés mikéntjében is megjelenik
Aki tudatosan, önmagához igazodva rendezi be az otthonát – legyen az bármely stílushoz igazítva -meleg minimalizmus, japandi, vintage, loft, glamour vagy népies stílus –, alkalmazva a feng shuit, az a saját energiáit erősíti meg. Az ilyen tér támogatja a lelki stabilitást, a kreativitást és a regenerációt.
3. A térrel való kapcsolat belső munkává válik
A térrendezés nem csupán dekoráció, hanem belső munka, mely során feltehetjük a kérdéseket:
-
Mire van valóban szükségem?
-
Különbséget tudok tenni a vágyaim és a szükségleteim között?
-
Mi tükrözi az értékeimet, az értékrendemet?
-
Hol érzem magam biztonságban, inspirálva, motiválva?

Riesman művének legfontosabb kérdése ma is az:
Képesek vagyunk-e megőrizni belső autonómiánkat a külvilág zajában?
És erre a térrendezés (feng shui) nemcsak eszköz, hanem segítő is lehet.
A belső vezérlésű ember nemcsak az életét, hanem az otthonát is önmagához tervezi és rendezi be. Így a tér nemcsak menedék, hanem energiaforrás is lesz – és esélyes, hogy a nagy társadalmi masszából kitűnve sem lesz az egyén magányos. 
